Ariane4ever

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Message Publié : Ven Avr 08, 2016 8:06 am 
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Inscription : Mar Avr 28, 2015 10:53 am
Message(s) : 4
Ceci est très impressionnant, en secret, je suis toujours l'espoir d'un newdark patch multijoueur :mrgreen:

Voici un lien de github au patch de olddark mp: https://github.com/ncblakely/thiefmp


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Message Publié : Lun Mars 20, 2017 11:07 pm 
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Voleur

Inscription : Lun Sep 24, 2012 12:46 am
Message(s) : 10
Et même si le Renard se moquait de l’Écureuil et gagna à la fin les faveurs du roi, l’Histoire pourrait être à nouveau écrite, rescriptée, même par celui qui se faisait silencieux !
Des correctifs... et un nouvel outil pour la guilde des profondeurs.

Thief 2 v1.25 : https://www.anonfiles.cc/file/ddaa43fab55aab7d84296d80c662aaeb | md5 : e4e5fc8bc8f6eabadd0e93971942b1f9
System Shock 2 v2.46 : https://www.anonfiles.cc/file/c16a27f95d51b88ff2c9e907166eb0d2 | md5 : 880d9849ad82e1d73b5a64a261d0a068


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Message Publié : Mar Mars 21, 2017 1:10 pm 
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Inscription : Sam Oct 01, 2005 9:02 pm
Message(s) : 1413
Yay, merci \o/

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Un coup de ciseau donné ne peut être défait. Mais pire est de n'oser le faire.
Ne soyez pas précautionneux, soyez juste.

-- Précis des Préceptes, Régimes et Règles de Conduite des Marteleurs


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Message Publié : Mar Mars 21, 2017 4:20 pm 
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Inscription : Jeu Oct 30, 2008 9:16 pm
Message(s) : 824
Merci le Corbeau !

Quelqu'un sait ce qu'apporte squirrel.osm ?

D'après la documentation, c'est un langage informatique. Ainsi se serait plus simple d'en créer d'autres ?

_________________
Campagne en cour:

L'orgueil des marteleurs


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Message Publié : Mar Mars 21, 2017 7:05 pm 
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Inscription : Dim Jan 15, 2017 7:46 pm
Message(s) : 61
Merci Le corbeau! Je suis très Heureux :bravo:


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Message Publié : Jeu Mars 23, 2017 11:51 pm 
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Inscription : Jeu Fév 19, 2009 4:52 pm
Message(s) : 825
Localisation : Je n'en sais pas plus que vous!
Le Malin 76 a écrit :
Merci le Corbeau !

Quelqu'un sait ce qu'apporte squirrel.osm ?

D'après la documentation, c'est un langage informatique. Ainsi se serait plus simple d'en créer d'autres ?


J'ai lu leur doc. Apparement, je pourrais faire les même trucs que je fais en lua, mais dans un langage plus proche du C, et ce, sans passer par la case compilation.
(Une étape très chiante, crois-moi)

Avec également des trucs en plus, une doc plus détaillée que celle des scripts en LUA.
Et sans omettre de nouvelles fonctionnalité inaccessibles avant, et la crème des crèmes, là où avec le lua,
tu devais ouvrir dromed, lire le mono pour voir ce qui cloche, quitter dromed, modifier, et relancer dromed...
Hé bien avec leur truc à eux, tu peux actualiser les scripts depuis dromed. Ce qui fait que tu n'as plus besoin de le fermer pour
profiter de tes corrections, ajouts ou modification, et donc un gain de temps :)

_________________
AU DIABLE TOUS CES PROJETS QUI DURENT!

UNE MISSION POUR JO!!!!


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Message Publié : Ven Mars 24, 2017 2:31 pm 
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Inscription : Jeu Oct 30, 2008 9:16 pm
Message(s) : 824
jordan_Maf a écrit :
Le Malin 76 a écrit :
Merci le Corbeau !

Quelqu'un sait ce qu'apporte squirrel.osm ?

D'après la documentation, c'est un langage informatique. Ainsi se serait plus simple d'en créer d'autres ?


J'ai lu leur doc. Apparement, je pourrais faire les même trucs que je fais en lua, mais dans un langage plus proche du C, et ce, sans passer par la case compilation.
(Une étape très chiante, crois-moi)

Avec également des trucs en plus, une doc plus détaillée que celle des scripts en LUA.
Et sans omettre de nouvelles fonctionnalité inaccessibles avant, et la crème des crèmes, là où avec le lua,
tu devais ouvrir dromed, lire le mono pour voir ce qui cloche, quitter dromed, modifier, et relancer dromed...
Hé bien avec leur truc à eux, tu peux actualiser les scripts depuis dromed. Ce qui fait que tu n'as plus besoin de le fermer pour
profiter de tes corrections, ajouts ou modification, et donc un gain de temps :)


Ok merci, je me suis rendu compte après coup que c'était "similaire" à Lua.
En tout cas c'est une bonne nouvelle. Avec les nouvelles fonctionnalités on peut faire des choses assez complexes, comme modifier l'intempérie in-game on la déclenchant via un script, même changer le type (neige/pluie et la texture), ce qui était déjà possible théoriquement mais ce genre de script n'a jamais été créé (les derniers changent des paramètres mais je n'ai pas souvenir de switch neige/pluie + changement de texture au niveaux des derniers script parus).

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Message Publié : Dim Mars 26, 2017 10:41 pm 
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Inscription : Ven Nov 19, 2004 8:42 pm
Message(s) : 1373
Localisation : ☼ ☻ Tortuga! ☻ ☼
Merci au Corbeau !!!! :bravo: :bravo: :boing:

Je reviens de vacances tropicales et qu'est-ce que je vois ? .............. Un nouveau patch !!! :bier:

_________________
Vers l'infini et au-delà !!!
Traduction en cours : T2X by T2X Team
Les Paolis by Cardia (Voix à terminer !)

Pas de traduction avec Google Translate ou autre !!!

Eat, Sleep, Ride, Repeat.


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Message Publié : Lun Mars 12, 2018 2:06 pm 
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Inscription : Lun Jan 06, 2014 1:48 pm
Message(s) : 3
Lean to back as new ability should be added in next patch?


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Message Publié : Dim Avr 01, 2018 6:31 pm 
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Inscription : Dim Jan 15, 2017 7:46 pm
Message(s) : 61
Voici quelques suggestions pour la prochaine version de New Dark, c'est ce que quelques Dromed auteurs aimeraient avoir:

En ce qui me concerne:

Citer :
Me, what i would like for the next newDark updated:

- Support more quantity of high-res textures
- Support 3d objects with more faces/polys
- Prevent the ambient musics from playing with highs and lows when moving around.
- Support longer music/sounds
- Possibility to render a large number of objects at the same time with being viewed
- Possibility to do more complex constructions (in a way to reduce chances of having errors/scene to complex)
- Add new Brushes shapes (if possible)
- Fix the problem with textures that have transparent parts(png textures) and that are not well rendered in game mode. (like trees, bushes, flowers...etc...)
- Increase the frame rate speed in scenes with lower performace


et d'autres auteurs:

Sluggs:

Citer :
Can you make mirrors/mirrored floors in the current one (without using that old trick)? If not, that would be cool!


Unna Oertdottir :

Citer :
I agree that the object poly limit and the bin format isn't up to date any more.
Thief 1/2 are limited to a single CPU core. Multicore support, that's it.
I wonder if this could be improved. Well, wishes


Tafferwocky :

Citer :
Some Dromed and general utility features would be nice.

The ability to resize and maximise the Dromed window as you can with modern desktop applications, rather than needing to mess with Window Size config options.
A 3D render/preview of objects in the object hierarchy, which would remove any need for the T2 Object List utility.
The ability to copy-paste to and from the command terminal, as well as being able to cycle through previously entered commands with the Up Arrow.
A save prompt when you close Dromed (or try to load another mission) after having made changes to the mission you had open. A nice safeguard for the forgetful
Fix for the skyhack flickering issue (visible in the void area of The Sword with NewDark).
Dynamic light shadows. We know it's possible and it looks fantastic: https://www.youtube.com/watch?v=3jrEgdbRmGA
Removing that frustrating issue where Garrett 'lands' loudly on an object after mantling on top.
Allowing use of the quickload keyboard shortcut in menus, plus preventing the player from quicksaving when Garrett is dead (I've seen people do this a lot, and done it myself a few times).
More save slots?
Support for high resolution, widescreen menus and cutscenes, not just upscaled 640x480. Not essential, but might be nice to have.


Qolelis:

Citer :
The main thing that comes to mind is more room brush shapes. Considering how important proper sound propagation is in Thief, it is a little surprising that we get only simple blocks (/cuboids) for the room brushes while at the same time being able to build pretty complex shapes using the terrain brushes, shapes that don't lend themselves very well to being covered by blocks (without leakage, improper overlaps, "near-infinite" subdivision, etc...). Adding just a wedge-shaped room brush would probably make a big difference.

Exposing more engine features to give script authors even more control would be nice. Being able to crouch under water could also be nice: I've always found it a little odd that Garrett cannot enter the same spaces under water that he can over water (few people swim vertically, but, apparently, Garrett does, so allowing underwater crouching would compensate for this).


Zylonbane:

Citer :
Make NewDark run my ridiculous vanity mission because I have no idea how to work within reasonable technical constraints.


Nemyax:

Citer :
OpenGL 3.3 (or later) core profile renderer with order-independent transparency.


vfig:

Citer :
It would be fun if the speech callback issues were to be fixed in NewDark, so that the T2 facial animations could be used. Even more fun if the function for setting different visages (angry/smiling etc) were exposed to scripts. Not a very important feature, because how often in Thief are you looking at an enemy's face while they're talking away? But fun.


PinkDot:

Citer :
I think for any speech effect we need a proper animated mesh. Having blend shapes (morph targets) would be nice.
Or at least simple bone setup for opening mouth - similar to what they do in Dark Mod.

1) Speaking of characters and animations - it would be good to soft-code (as opposed to hard-coding ) creatures types. Just about everything is data driven in Dark Engine, so could be the creature types.
If New Dark could support any arbitrary skeletons, we could add facial expressions. New tools for exporting skinned meshes would be needed, but that's a minor problem.

2) Oh, and please upgrade model's .bin format to support more polygons. It's really a bottleneck right now. (it's been mentioned by somebody else, I'm just up-voting it)

3) Please support transparency for shadow casting (think foliage etc...)

4) Please support pixel-shading (normal and specular maps). I disagree the community won't know what to do with it.

5) Please have brushes and models refer the materials - not the textures. Currently it's not possible (or extremely inefficient) to have one material referring to the same texture.

6) Please support more models in modelTweq. I'm thinking of hundreds, not of 5 or 6 more. This would allow us to cache some mesh animations in 3D apps and play them back in game with controlled rate.

7) custom actions triggered by keyboard or mouse.

8) and... or... if none of these are possible, please release the New Dark engine to the community, when you think You are not able to dedicate any more of your time to this project. (which would be pretty understandable).

---
I really wish there was some dialogue going on here between the New Dark creator and the community. Not that I don't appreciate the effort and what we've got already, but the thought, that we might be stuck with the current version of the engine forever seems a bit disappointing.


Tannar:

Citer :
I'd like the ability to copy/cut and paste text into the command window instead of having to type it every time


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Message Publié : Sam Juin 09, 2018 6:50 pm 
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Inscription : Lun Sep 24, 2012 12:46 am
Message(s) : 10
À haute voix, les corbeaux rient mais celui-ci moins,
le corbeau lit tout et vole -- à sa guise mais toujours reconnaissant.
Bon jeu !

Thief 2 v1.26 (t2_v126.zip) : https://anonfiles.cc/file/e685db1ed4ab356e34f9a0323cd05640 | md5 : 2e9a5c238d9fb71847bd09c6a2ad2d88
System Shock 2 v2.47 (ss2_v247.zip) : https://anonfiles.cc/file/1ccd23372b35fee809d15acfe5392f36 | md5 : dbae4ae46b5f2862ad89c49adbe2c001


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Message Publié : Sam Juin 09, 2018 9:08 pm 
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Inscription : Mar Sep 11, 2012 8:09 pm
Message(s) : 530
Merci! :boing:

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Lili


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Message Publié : Sam Juin 09, 2018 9:12 pm 
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Inscription : Ven Nov 19, 2004 5:39 pm
Message(s) : 1007
Localisation : Narbonne
Thanks for the update!

Still waiting for the cells limit to be raised... :pray:


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Message Publié : Sam Juin 09, 2018 10:22 pm 
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Inscription : Ven Nov 19, 2004 8:42 pm
Message(s) : 1373
Localisation : ☼ ☻ Tortuga! ☻ ☼
Merci, Frère Corbeau !! :boing: :boing:

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Message Publié : Sam Juin 09, 2018 10:42 pm 
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Inscription : Dim Jan 15, 2017 7:46 pm
Message(s) : 61
Merci infiniment le Corbeau !!!

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Dans mon village il y a des corbeaux partout, je suis bien entouré :bier:


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